Teatre - Museum Dalí, Figueres

Dalího muzeum ve španělském Figueres je největším surrealistickým objektem na světě. Interiér muzea i okolí nás na několik báječných hodin dostaly do světa fantazie a krásy.

Teatre- Museum Dalí

Pobřeží a městečkoTossa de Marr, turistické letovisko s hradbami. Nás ale teď tolik nezajímá historie, ale natěšeni se blížíme k jedné z pláží. Nemůžeme se už dočkat prvního vykoupání v moři. Břeh vypadá, jako by poblíž ztroskotal Titanic, všude je nepořádek a ta ledová voda, brr! Plavou zde velké kusy dřeva a tak rychle se smočit a pryč. Stihneme ještě vystoupat na hradby, jaké je překvapení, když za nimi vidíme obrovskou písečnou pláž a průzračné moře. Slunce se už ale chystá ke spánku a tak koupání odložíme na zítřek, vlastně ještě nevíme, kde dnes složíme hlavu.

Pláž Cala Puntera

Přijíždíme na pláž Cala Puntera. Jsme tu samy a pláž se nám moc líbí. Přímo nad pláží je vysoko postavený hotel. Je odsud vidět i lanovka, kterou zřejmě hoteloví hosté sjíždějí až na pláž. Připravujeme si skvělý piknik na břehu moře. Popíjíme červené vínko. Ustláno máme v našem půjčeném autě, které jsme postavily vedle zastrčené restauace, kde je prázdno. Je skoro půlnoc, jen šumění moře a my uleháme ke spánku. Bohužel, ne na dlouho. Někdo nám klepe na okénko u auta, slyším španělštinu. Jsme dost mimo, ale je zajímavé, že obě rozumíme. Musíme místo opustit, protože o kus dále zavírají závoru. Já ležím a Ajka usedá za volant. Napůl spím. Ranní probuzení  na skládce je velmi komické. Rychle obléct, vyčistit zuby a pryč. Posnídaly jsme na pláži Platja dels Canyeretes. Romantika, voda je opět průzračná, báječná a ledová.

Platja dels Canyeretes

Městečko Figueres

Dnes máme za cíl dojet do města Figueres. Na muzeum Dalího se moc těšíme. Už jenom  pohled na budovu divadelního muzea Salvadora Dalího, je z říše fantazie. Obří vejce na střeše budovy, na zdích stovky sošek, připomínajících filmového Oscara.  Na rohu  budovy muzea je historická věž Galatea, zde umělec poslední roky svého života bydlel. Do prázdnin chybí 2 týdny a tak se bez problémů dostáváme dovnitř bez  dlouhých front návštěvníků.

Teatre - Museum Dalí, Figueres

Dalího muzeum je největším surrealistickým objektem na světě. Muzeum stojí na místě bývalého městského divadla z 19. století.  Budova byla  zničena na konci španělské občanské války. Na  troskách původní budovy se rozhodl  Dalí  vytvořit své muzeum.

V muzeu najdete jedinečnou sbírku tohoto umělce. Celá kolekce se skládá z 1 000 objektů, zařazených do všech období života Dalího a 4 000 uměleckých děl, které odrážejí rozmanitost materiálů a technik: obrazy, kresby, sochy, rytiny, šperky, hologramy, fotografie a další. Expozice je rozložena do 22. místností.

Teatre- Museum Dalí

Zaujal nás například proslulý Dešťový cadillac, jehož původním majitelem byl sám Al Capone (v autě jezdil ve 40. letech Dalí) – limuzína na jejíž kapotě stojí socha nahé ženy, za autem stojí sloup z pneumatik a na něm je loďka. Pokud vhodíte do určeného otvoru minci, v autě začně pršet. Další z cadillaců patřil Rooseveltovi, dalším majitelem jiného cadillacu byl třeba Clark Gable. Některá díla z Teatre– Museum Dalí  mohou být během roku součástí z některých putovních výstav Dalího, které je možné shlédnout po celém světě.

Interiér muzea i okolí nás na několik báječných hodin dostaly do světa fantazie a krásy. Byly jsem tak zaujaté, že jsme nepostřehly, že se muzeum zavírá a my už nestihneme Dalího šperky.

V muzeu jsou k vidění i díla jiných umělců. Přístup do budovy je obtížnější pro občany se sníženou pohyblivostí. Vstupné je 12 EUR pro jednotlivce, ke vstupence je možné si prohlédnout  expozici Dalího klenotů. Muzeum je otevřeno celoročně .

Adresa: Plaza Gala-Salvador Dalí, 5  17600 Figueras, Girona, Španělsko

Autor: Jana Schlitzová | úterý 15.3.2016 14:56 | karma článku: 11,09 | přečteno: 196x

Omikron s DOCTOREM

Pro upřesnění DOCTOR je náš pes a Omikron je nová varianta onemocnění COVID-19 , kterou jsme prodělaly v lednu 2022.

20.1.2022 v 20:13 | Karma: 14,75 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Petřín - Láska je láska

Pod korunami stromů, na louce sedí skupinky i zamilované dvojice. Povídají si nebo jen mlčí a kochají se tou krásou všude okolo. My máme to štěstí, že jsme zde při téměř zapadajícím slunci, vše je více nasvícené a romantické.

5.4.2019 v 10:20 | Karma: 11,65 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Ach, to jaro!

Když má být 28. února 20 stupňů, není na co čekat. Jedeme do přírody, tam, kde to máme tak rády! Vítej jaro!

1.3.2019 v 11:50 | Karma: 11,70 | Přečteno: 278x | Diskuse| Fotoblogy

Točník

Jsem pod hradem Točník. U jezírka mám divný pocit, že je tu někdo se mnou. A taky že ano, pod mostem, naštěstí za branou v zrekonstruovaném medvědíně, na mě mžourá asi právě probuzený medvěd a za ním ještě jeden ...

22.2.2019 v 17:36 | Karma: 16,27 | Přečteno: 468x | Diskuse| Cestování

Niagáry

Přibližujeme se do modré, červené, fialové a zelené hřmící mlhy. Barvy se mění po několika minutách. Panorama této podívané dokreslují osvícené hotely, věž i domy. Na mapě jsme objevily místo nedaleko odsud, kde by se mělo nechat

27.12.2018 v 19:46 | Karma: 15,30 | Přečteno: 348x | Diskuse| Cestování

Duha - Tetínské vyhlídky

Temné mraky mě provázejí až k torzu hradu a na vyhlídku. Fouká, hodně fouká a nebe hraje těmi nejkrásnějšími barvami. Objeví se duha, a já opuštěná jen nahlas říkám Bože to je krása, Bože to je krása

31.10.2018 v 13:34 | Karma: 15,92 | Přečteno: 404x | Diskuse| Cestování

Jezero Lhota, Pražáci sem jezdí pořád

Na Lhotu jsme jezdili s rodinou v době, kdy bylo jezero krátce otevřeno a to někdy v polovině 80. let. V té době patřilo koupání tady k těm nej. Letos má jezero Lhota více negativní popularity než je zdrávo.

7.9.2018 v 10:37 | Karma: 16,50 | Přečteno: 1750x | Diskuse| Cestování

Nerozumím tomu

Holky i kluci, vymýšlíme darebačiny, hrajeme si s panenkami a snažíme se přes parapet střechy něco zachytit. Lidé vykupují potraviny. Pod námi na ulici i pod podloubím je dnes všechno jinak i my děti jsme jiné. Nerozumím tomu..

21.8.2018 v 11:42 | Karma: 12,65 | Přečteno: 554x | Diskuse| Srpen 1968

Zřícenina hradu Ralsko

Jsme nahoře, máme štěstí na počasí a tak výhledy jsou neskutečné. Ležíme na zádech pod námi celé území Ralska s pohledy na kopce i louky, nad námi nekonečné nebe a mraky. Jen tak nechat čas plynout a splynout.

2.7.2018 v 22:52 | Karma: 18,41 | Přečteno: 638x | Diskuse| Cestování

Zahrady Trauttmansdorff - Jižní Tyrolsko

Rajská zahrada Trauttmansdorff se rozprostírá v překrásné jihotyrolské krajině mezi alpskými velikány, nedaleko lázeňského města Merana. Úžasné barevné květinové dekorace, vyhlídky s panoramatem hor, architektura. Krása.

5.6.2018 v 16:42 | Karma: 13,91 | Přečteno: 483x | Diskuse| Cestování

Lanovky

Unikátní lanovky přepravují kusový vápenec z lomu Černý Důl do provozu Kunčice nad Labem. Brouzdáme se zelenou trávou posetou pampeliškami, Černá Hora a zapadající paprsky se opírají do ocelových lan nad námi.

1.6.2018 v 21:31 | Karma: 14,78 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování

Filharmonie Štětín

Cestou od polského Baltu jsme zastavili ve Štětíně. Chtěly jsme si prohlédnou město, památky i přístav. Zima, vlezlo a zataženo. Oceněnou stavbu filharmonie jsme si ale ujít nenechaly. A dobře jsme udělaly

22.3.2018 v 10:08 | Karma: 11,69 | Přečteno: 189x | Diskuse| Cestování

Miedzyzdroje Polsko

Ještě není jaro, v Praze chumelí a my jedeme na polský Balt, cílem jsou Miedzyzdroje. Je už navečer, studený vítr a moře, které musíte mít rádi. Překvapuje nás, že přeci jenom pár turistů tady je.

14.3.2018 v 9:20 | Karma: 18,00 | Přečteno: 842x | Diskuse| Cestování

Socha Evropy nad Alpskými velikány

14 metrů vysoká pozlacená socha se nachází v italských Alpách ve výšce 1720 m. n. m. . Je zde i památník věnovaný evropským vojákům, kteří padli během druhé světové války.

6.2.2018 v 10:45 | Karma: 16,52 | Přečteno: 472x | Diskuse| Cestování

Vyznání mé dcery

Strašně mi chybíš a chybět budeš. Mrzí mě, že sem nemohla být v těch posledních chvílích s Tebou a držet Tě za ruku nebo Tě obejmout, taky abych Ti tohle všechno řekla, abys to slyšel! Ale já byla pryč... Je mi to hrozně líto.

27.12.2017 v 14:43 | Karma: 16,16 | Přečteno: 967x | Diskuse| Osobní

Sněžka v zimě

Neskutečné scenérie, zima z Ladových obrázků, zamrzlé stromy, pohled na nejvyšší horu Sněžku a panoramatické výhledy do krajiny, úchvatné! Na celé Sněžce je nás dohromady 12 lidí, slovy dvanáct a to je taky super

19.12.2017 v 19:49 | Karma: 20,56 | Přečteno: 1008x | Diskuse| Cestování

Lotosy na Inle Lake

Jezero plovoucích zahrad a nádherných panoramat - Inle Lake v Barmě, jezero přeplněné turisty, jezero „falešných“ rybářů a také místo, kde vyrábí úžasné látky z lotosových vláken.

15.11.2017 v 11:03 | Karma: 10,73 | Přečteno: 448x | Diskuse| Cestování

Lány

Zakaboněná obloha ukázala svou krásnou tvář, slunce prosvítilo listnatou alej i ozim zasetý na polích. Alejí jdu k zámku. „Miloš tady není“ ! hlaholí na mě cyklista, když procházím kolem brány zámku v Lánech.

25.10.2017 v 9:03 | Karma: 15,88 | Přečteno: 539x | Diskuse| Cestování

Zřícenina Lopata

Zřícenina Lopata, název trochu zvláštní, ale rozhodnutí udělat si tady procházku, byl báječný. Vystupujeme na skalní plošinu, kde se hrad nacházel. Ohýnek a voňavé buřtíky umocňují romantiku na Lopatě.

19.10.2017 v 11:46 | Karma: 16,23 | Přečteno: 638x | Diskuse| Cestování

Vodní dílo Stráž pod Ralskem

Slunce prosvětlovalo žloutnoucí i krvavě červené podzimní olistění stromů. Vydaly jsme se k vodní nádrži. Slunce si s námi začalo hrát a tak temné mraky střídalo dvouvteřinové rozsvícení slunce a obrazy v krajině se rychle měnily.

18.10.2017 v 11:00 | Karma: 11,90 | Přečteno: 506x | Diskuse| Cestování
Hlavní redaktor a fotograf cestovního portálu www.kamsevydat.cz.   Píšeme a fotografujeme celá rodina. Milujeme nezávislé cestování, přírodu, architekturu a umění. Poznáváme Českou republiku a svět. Navštívili jsme země: Barma, Borneo, Japonsko, Vietnam, Kambodža, Thajsko, Srí Lanka, Laos, Havaj, Madeira, Tunis a mnoho dalších. Co se týká cestování, mám na starosti fb stránky: kam se vydat, cestování s dětmi, Česká republika

Další fb stránky:  Ateliér Schlitz Návrhy a realizace zahrad Praha, fotogalerie zahrad.