Brtnické ledopády

11. 02. 2017 9:17:21

Pozoruhodné ledové útvary najdete na území Národního parku České Švýcarsko. Letošní zima přímo vybízí k romantické procházce do pískovcových skal. Na procházku jsme se vydali z obce Brtníky.

Oblíbená turistická trasa nás vede roklemi, mezi skalami a borovicovými porosty, na chvíli odpočíváme na Soví vyhlídce, kde se kocháme krásou prvního z ledopádů, který se jmenuje Opona. Pokračujeme dále k Velkému pruskému táboru, tady je skalní převis bez ledopádů. Vyšlapeme ještě na vyhlídku Brtnického hrádku, sem je cesta trochu těžší, a pak už jdeme po zelené značce údolím ledopádů proti proudu Vlčího potoka. Postupně s úžasem hledíme na další výtvory přírody u ledopádů se jmény: Betlém, Varhany, Velký sloup a dalších malý a bezejmenných ledopádů.

Jeskyně víl

Moc se nám líbila jeskyňka s pohádkovým názvem Jeskyně víl. Tady pak nádherná ledová výzdoba. Jeskyně víl je pískovcový skalní převis s podzemními prostory. Celková trasa, kterou jsme si vybrali my, byla asi 13 km. Jsme zmrzlí jak ty rampouchy v ledopádu a těšíme se na svařáček.

Ledopádová stovka

Tento víkend se jede již 57. ročník Ledopádové stovky.Trasa, která měří 103 km, vede částečně po území národního parku České Švýcarsko, CHKO Labské pískovce a CHKO Lužické hory. Na území národního parku nebude trasa v terénu doznačena !!!
Je nutné se spoléhat pouze na turistické značení a šipky národního parku k ledopádům. Trať vede skalním terénem, jenž je v zimním období velice náročný, není vhodná pro lidi trpící závratí a strachem z výšek. V některých úsecích je nutná zvýšená opatrnost a plná koncentrace.

Autor: Jana Schlitzová | sobota 11.2.2017 9:17 | karma článku: 8.37 | přečteno: 250x

Rujána

Rujána dnes a před 30 lety. Kempovat na volno bylo zakázané! Stan jsme nepoužili, spali jsme vždy pod širákem. Vždy jsem usínala se strachem, aby nás Němci nechytili. Co kdybychom náhodou přeplavali a utekli do Švédska?

22.7.2017 v 20:52 | Karma článku: 19.54 | Přečteno: 976 | Diskuse

Přehrada Nechranice - nejenom Windsurfing

Nechranice - nejdelší hráz ve Střední Evropě. Kempy nám trochu připomínaly dobu dávno minulou, poslepované chatky, přestavované a dotvořené karavany.

20.7.2017 v 9:32 | Karma článku: 14.16 | Přečteno: 421 | Diskuse

Bílé kameny

Bílé kameny - tento zajímavý skalní útvar až 20 m vysokých skupin skal vypadá jako hřbety stáda slonů v houfu v dynamických křivkách z obrazů Eugena Delacroix.

23.5.2017 v 14:44 | Karma článku: 11.00 | Přečteno: 323 | Diskuse

Jin a jang

Včera byl první máj. Nepotkala jsem však žádnou rozkvetlou třešeň ani Tebe. Ráno jsem políbila milovaný prsten jin-jang, který jsi mi dal kdysi z opravdové lásky a který mi praskl dva měsíce před tím než se TO stalo.

2.5.2017 v 13:24 | Karma článku: 14.01 | Přečteno: 506 | Diskuse

Martina Mičková

Podzemní chodby, vojenská pevnost a svět miniatur

Možnost, jak za jediný den uvidět významné budovy celého světa, zažít prohlídku vojenské pevnosti a projít se podzemními chodbami, je navštívit polské Klodzsko.

24.7.2017 v 0:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 71 |

Eva Štěpánková

Irsko už dávno není jen Guinness

Další cesta přerušila mé vzpomínky na Lisabon, ale na dlouho jsem se jich nezbavila, protože i v Dublinu se nečekaně našel důvod si ho připomenout. No, není to osud?

23.7.2017 v 22:45 | Karma článku: 3.18 | Přečteno: 90 | Diskuse

Martina Mičková

Málem nám ušel výhled na Lomnický štít

Starý Smokovec vešel do povědomí turistů jako nejznámější a nejstarší tatranská osada. Většina z vás, stejně jako já, zavítá do místního informačního centra a lanovkou pokračuje na Hrebienok.

22.7.2017 v 23:08 | Karma článku: 9.79 | Přečteno: 365 |

Rujána

22.7.2017 v 20:52 | Karma článku: 19.54 | Přečteno: 976 | Diskuse

Jaroslav Babel

Zpráva o Velké cestě (13.)

U čtení následujících řádků vítám známé i náhodné zabloudivší. Koneckonců, cesta je někdy i o bloudění. Přináší však občas i příhody zábavné, někdy očekávané, někdy naopak. Sbírkou toho všeho může být následující povídání.

22.7.2017 v 20:34 | Karma článku: 5.73 | Přečteno: 126 | Diskuse

Hlavní redaktor a fotograf cestovního portálu www.kamsevydat.cz.   Píšeme a fotografujeme celá rodina. Milujeme nezávislé cestování, přírodu, architekturu a umění. Poznáváme Českou republiku a svět. Navštívili jsme země: Barma, Borneo, Japonsko, Vietnam, Kambodža, Thajsko, Srí Lanka, Laos, Havaj, Madeira, Tunis a mnoho dalších. Co se týká cestování, mám na starosti fb stránky: kam se vydat, cestování s dětmi, Česká republika

Další fb stránky:  Ateliér Schlitz Návrhy a realizace zahrad Praha, fotogalerie zahrad.