Niagáry

Přibližujeme se do modré, červené, fialové a zelené hřmící mlhy. Barvy se mění po několika minutách. Panorama této podívané dokreslují osvícené hotely, věž i domy. Na mapě jsme objevily místo nedaleko odsud, kde by se mělo nechat

Niagara Falls

Přijíždíme k Niagárským vodopádům, je tma a nevlídno. Parkujeme na obrovském parkovišti, kde ve dne stojí autobusy. Boudička s výběrčím je prázdná. Přibližujeme se do modré, červené, fialové a zelené hřmící mlhy. Barvy se mění po několika minutách. Panorama této podívané dokreslují osvícené hotely, věž i domy. Na mapě jsme objevily místo nedaleko odsud, kde by se mělo nechat přespat.

Jsme v lese. Začínáme přeskládávat věci v autě, je tady jak po výbuchu. Místa málo, ale Sárka to vše zorganizuje, kufry na přední sedačky, sklopit sedačky, karimatky, spacáky a polštářky rozložit, vyčurat a spát!

Noc není tak klidná, jak jsme si přály, je vichr leje a bouří. Musíme zavřít okénka i když je dost teplo.

Skoro svítá, stále leje, nechci budit holky a opatrně se snažím otevřít auto. Zmáčknu čudlík a auto  začne řičet a blikat. Nejde to vypnout a i když leje, tak nápadné pravdu tedy nejsme. Konečně! Jsme ticho a čekáme, kdy nás přijede někdo zkontrolovat. Jsme před autem v dešti a pak všechny vyprskneme smíchy. Nic se nestalo! Těšily jsme se jak si ráno uděláme dobrou snídani na venkovním stole, ale nakonec snídáme v autě. Prší už méně.

Ajka objevuje hned kousek od nás obrovskou nádhernou elektrárnu, tak rychle fotku a naše první zastávka je u Motýlí farmy (Niagara Parks Botanical Gardens – School Of Horticulture).

Elektrárna - Niagara Falls

Parkoviště je prázdné, je otevřeno, nikde nikdo, je ještě moc brzy ráno. Je hodně mokro, ale uděláme si krátkou procházku parkem, plného veverek a krásných rostlin. Jsme nadšené, že tu jsme samy.

Whirpool Aero Car - Vířivé peřeje

Zastavujeme na jedné z nádherných vyhlídek na řeku a divoké peřeje. Přes řeku vede i lanovka, kterou si odvážní cestující mohou zážitek ještě více užít. Pohled na nádherně modrou zpěněnou řeku je úžasný. Vedle mne žena ukazuje dolů a všichni koukáme  na velký kufr, který se v peřejích točí. Příběh a historie  by mohla být zajímavá, ale chybí vypravěč.

Trychtýř- Niagárské vodopády, Kanada

Loď máme již zaplacenou přes internet a tak jdeme rovnou do prostoru areálu. Začíná se to tady plnit lidmi. Pěkně si nás rozdělí do skupin, každá skupina má svůj výtah, který sjede ke vstupu u přístaviště. Dostáváme každý červenou pláštěnku a postupujeme na loď. Lodě se nazývají Maid of the Mist a jsou symbolem již od roku 1876, kdy se na nich vydali pod vodopády první turisté.

Niagárské vodopády, Kanada

Míříme na vrchní palubu, je tu asi nejvíce Japonců. Vyplouváme. Nejdříve  k vodopádům na americké straně.  Voda nás podle poryvu větru začíná pěkně skrápět, je to ale úžasné. Pokračujeme k velkým vodopádům na „naší“ kanadské straně.

Všichni si to náramně užíváme, to že jsme mokří jenom zvyšuje adrenalin a neskutečný zážitek. Když jsme dodatečně mokří loď se pomalu vrací zpět. Míjíme další lodě s pasažéry, které zážitek teprve čeká.

Jdeme od přístavu, kdo nechce šlapat na vrchol, ten může jet i lanovkou. My jdeme zpět k výtahům, které pasažéry na zpáteční cestě vyplivnou v obchodě se suvenýry.

Mimo plavby lodí můžete ještě navštívit jeskyni nebo se vydat  tunely vytesanými ve skále za vodopád (Journey Behind the Falls).

Niagara Falls

Niagarské vodopády je označení pro celkem tři sousedící vodopády na řece Niagara. Řeka vytéká z Erijského jezera a vtéká do jezera Ontario. Během hlavní turistické sezóny vodopády protéká 2 800 m3/s vody (90 % z tohoto množství přes Podkovu). Šířka vodopádů v nejširším místě je 790 metrů. Tím, že vodopády tvoří přirozenou hranici mezi Kanadou a USA, je možné vodopády navštívit jak z kanadské tak americké strany. Říká se, že možná z té kanadské je zážitek ještě větší.

Název Niagara Falls pravděpodobně vznikl ze slova „niagagerega“, to v jazyce  irokézských indiánů znamená„místo, kde je země rozpůlena“.

Niagárské vodopády, Kanada

Horseshoe Falls

Podkova je největším a nejznámějším  z Niagárských vodpádů. Výška vodopádů dosahuje 52 metrů a šíře až 790 metrů.

American Falls

Americký vodopád je menší. Od vedlejšího  vodopádu Nevěstin závoj ho odděluje neobydlený ostrůvek Luna.

Bridal Veil Falls

Nevěstin závoj leží celý na území amerického  státu New York.

Niagara Falls

Autor: Jana Schlitzová | čtvrtek 27.12.2018 19:46 | karma článku: 15,30 | přečteno: 348x

Omikron s DOCTOREM

Pro upřesnění DOCTOR je náš pes a Omikron je nová varianta onemocnění COVID-19 , kterou jsme prodělaly v lednu 2022.

20.1.2022 v 20:13 | Karma: 14,75 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Petřín - Láska je láska

Pod korunami stromů, na louce sedí skupinky i zamilované dvojice. Povídají si nebo jen mlčí a kochají se tou krásou všude okolo. My máme to štěstí, že jsme zde při téměř zapadajícím slunci, vše je více nasvícené a romantické.

5.4.2019 v 10:20 | Karma: 11,65 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Ach, to jaro!

Když má být 28. února 20 stupňů, není na co čekat. Jedeme do přírody, tam, kde to máme tak rády! Vítej jaro!

1.3.2019 v 11:50 | Karma: 11,70 | Přečteno: 278x | Diskuse| Fotoblogy

Točník

Jsem pod hradem Točník. U jezírka mám divný pocit, že je tu někdo se mnou. A taky že ano, pod mostem, naštěstí za branou v zrekonstruovaném medvědíně, na mě mžourá asi právě probuzený medvěd a za ním ještě jeden ...

22.2.2019 v 17:36 | Karma: 16,27 | Přečteno: 468x | Diskuse| Cestování

Duha - Tetínské vyhlídky

Temné mraky mě provázejí až k torzu hradu a na vyhlídku. Fouká, hodně fouká a nebe hraje těmi nejkrásnějšími barvami. Objeví se duha, a já opuštěná jen nahlas říkám Bože to je krása, Bože to je krása

31.10.2018 v 13:34 | Karma: 15,92 | Přečteno: 404x | Diskuse| Cestování

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Hlavní redaktor a fotograf cestovního portálu www.kamsevydat.cz.   Píšeme a fotografujeme celá rodina. Milujeme nezávislé cestování, přírodu, architekturu a umění. Poznáváme Českou republiku a svět. Navštívili jsme země: Barma, Borneo, Japonsko, Vietnam, Kambodža, Thajsko, Srí Lanka, Laos, Havaj, Madeira, Tunis a mnoho dalších. Co se týká cestování, mám na starosti fb stránky: kam se vydat, cestování s dětmi, Česká republika

Další fb stránky:  Ateliér Schlitz Návrhy a realizace zahrad Praha, fotogalerie zahrad.