Brtnické ledopády

Pozoruhodné ledové útvary najdete na území Národního parku České Švýcarsko. Letošní zima přímo vybízí k romantické procházce do pískovcových skal. Na procházku jsme se vydali z obce Brtníky.

Ledopády - České Švýcarsko

Oblíbená turistická trasa nás vede roklemi, mezi skalami a borovicovými porosty, na chvíli odpočíváme na Soví vyhlídce, kde se kocháme krásou prvního z ledopádů, který se jmenuje  Opona. Pokračujeme dále k Velkému pruskému táboru, tady je skalní převis bez ledopádů. Vyšlapeme ještě na vyhlídku Brtnického hrádku, sem je cesta trochu těžší,  a pak už jdeme po zelené značce údolím ledopádů proti proudu  Vlčího potoka. Postupně  s úžasem hledíme na další výtvory přírody u ledopádů se jmény: Betlém, Varhany, Velký sloup a dalších malý a bezejmenných ledopádů.

Jeskyně víl

Moc se nám líbila jeskyňka s pohádkovým názvem Jeskyně víl. Tady pak nádherná ledová výzdoba. Jeskyně víl je pískovcový skalní převis s podzemními prostory. Celková trasa, kterou jsme si vybrali my, byla  asi 13 km. Jsme zmrzlí jak ty rampouchy v ledopádu a těšíme se na svařáček.

Ledopádová stovka

Tento víkend se jede již 57. ročník Ledopádové stovky.Trasa, která měří 103 km, vede částečně po území národního parku České Švýcarsko, CHKO Labské pískovce a CHKO Lužické hory. Na území národního parku nebude trasa v terénu doznačena !!!
Je nutné se spoléhat pouze na turistické značení a šipky národního parku k ledopádům. Trať vede skalním terénem, jenž je v zimním období velice náročný, není vhodná pro lidi trpící závratí a strachem z výšek. V některých úsecích je nutná zvýšená opatrnost a plná koncentrace.

Brtnické ledopády

Autor: Jana Schlitzová | sobota 11.2.2017 9:17 | karma článku: 11,42 | přečteno: 363x