Vodní dílo Stráž pod Ralskem

Slunce prosvětlovalo žloutnoucí i krvavě červené podzimní olistění stromů. Vydaly jsme se k vodní nádrži. Slunce si s námi začalo hrát a tak temné mraky střídalo dvouvteřinové rozsvícení slunce a obrazy v krajině se rychle měnily.

Podzimní výlety

Do Stráže pod Ralskem jsme dorazily po 13 hodině. Stráž pod Ralskem leží nedaleko Mimoně, na okraji dřívějšího vojenského prostoru u řeky Ploučnice. Na procházku jsme moc času neměly, ale i za dvě hodiny se toho dá stihnout celkem dost. Na panoramatu před námi  se v dáli  tyčí Ještěd. Je říjen, usedáme na lavičku a mimo krásného pohledu na zvlněné kopce před námi, pozorujeme kačeny. Na pláži jsou pouze školní děti, které si tu krátí  odpoledne.

VD Stráž pod Ralskem

Vodní dílo Stráž pod Ralskem

Nádrž je v sezoně využívaná  k rekreaci, vodním sportům a rybaření. Na jeho jihozápadní straně je řada kiosků, restaurace a vodní vlek. Dobře vybavený areál s vlekem využívají vodní lyžaři z celé republiky. Vedlejším účelem vodního díla je i regulovaný chov ryb a naředění znečištění v toku Ploučnice v případě havarijního zhoršení jakosti vody.

Podél jižní strany nádrže prochází červeně značená turistická trasa, která pokračuje po jižní straně nádrže do 2 km vzdálené obce Hamr na Jezeře. Zároveň tudy prochází cyklotrasa 3007. Je zde i tenisový areál.

VD Stráž pod Ralskem

Po půl hodině začíná foukat a spadne i pár kapek, máme ještě čas a tak se těšíme na kafíčko a dortík. Staré dámy se ptáme, zda je tu cukrárna. Paní je bývalá učitelka a tak nás mermomocí chce provést městem. Z romantické části u vody přicházíme do přebarveného města duchů. Některé velké paneláky i  mohutné stavby, kde sídlily  firmy, zejí prázdnotou, spoustu bytů je vysklených a vybydlených. Jako by se tu zastavil čas. Do krajiny pak svítí nová atletická dráha a sportovní areál. Obrovská budova polikliniky a městského úřadu bývala  školou. Tam, kde je možná krásné náměstí a trochu pěkné architektury, jsme už nestihly, ani tu kávu jsme si nedaly, v pekárně nám před nosem zavřely, no tak snad příště…

Uran

V okolí jsou velké ložiska uranu, dle odborníků jediné, které se neprojevily radioaktivitou na povrchu. Těžba probíhala v letech 1967 až 1996.

Zajímavost

Říká se , že přes Stráž pod Ralskem projížděl anglický král Richard Lví srdce při výpravě do Svaté země.

Autor: Jana Schlitzová | středa 18.10.2017 11:00 | karma článku: 11,90 | přečteno: 506x

Omikron s DOCTOREM

Pro upřesnění DOCTOR je náš pes a Omikron je nová varianta onemocnění COVID-19 , kterou jsme prodělaly v lednu 2022.

20.1.2022 v 20:13 | Karma: 14,75 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Petřín - Láska je láska

Pod korunami stromů, na louce sedí skupinky i zamilované dvojice. Povídají si nebo jen mlčí a kochají se tou krásou všude okolo. My máme to štěstí, že jsme zde při téměř zapadajícím slunci, vše je více nasvícené a romantické.

5.4.2019 v 10:20 | Karma: 11,65 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Ach, to jaro!

Když má být 28. února 20 stupňů, není na co čekat. Jedeme do přírody, tam, kde to máme tak rády! Vítej jaro!

1.3.2019 v 11:50 | Karma: 11,70 | Přečteno: 278x | Diskuse| Fotoblogy

Točník

Jsem pod hradem Točník. U jezírka mám divný pocit, že je tu někdo se mnou. A taky že ano, pod mostem, naštěstí za branou v zrekonstruovaném medvědíně, na mě mžourá asi právě probuzený medvěd a za ním ještě jeden ...

22.2.2019 v 17:36 | Karma: 16,27 | Přečteno: 468x | Diskuse| Cestování

Niagáry

Přibližujeme se do modré, červené, fialové a zelené hřmící mlhy. Barvy se mění po několika minutách. Panorama této podívané dokreslují osvícené hotely, věž i domy. Na mapě jsme objevily místo nedaleko odsud, kde by se mělo nechat

27.12.2018 v 19:46 | Karma: 15,30 | Přečteno: 348x | Diskuse| Cestování

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

Hlavní redaktor a fotograf cestovního portálu www.kamsevydat.cz.   Píšeme a fotografujeme celá rodina. Milujeme nezávislé cestování, přírodu, architekturu a umění. Poznáváme Českou republiku a svět. Navštívili jsme země: Barma, Borneo, Japonsko, Vietnam, Kambodža, Thajsko, Srí Lanka, Laos, Havaj, Madeira, Tunis a mnoho dalších. Co se týká cestování, mám na starosti fb stránky: kam se vydat, cestování s dětmi, Česká republika

Další fb stránky:  Ateliér Schlitz Návrhy a realizace zahrad Praha, fotogalerie zahrad.