jen za 49 Kč/3 měsíce

White Dolphin na Halong Bay

Lednová plavba v Dračí zátoce. Je noc. Rána, další rána, snad 10 krát ! Honza říká, že jsme narazili do lodě. Nebo někdo narazil do nás. Venku je řev a rámus. Postupně cítíme další nárazy.

Jeskyně Halong Bay

Pohádková  plavba v Dračí zátoce

Společně s dalšími asi 12.lidmi odjíždíme na výlet do Dračí zátoky – Halong Bay. Jako vždy zapomínáme na cestu koupit vodu a občerstvení a tak jenom tiše závidíme ostatním. Pozorujeme mumraj na Hanojských ulicích. Kousek za Hanojí míjíme  obrovské průmyslové závody, jeden za druhým. Před továrnami stojí stovky, možná tisíce motorek. Další část cesty pozorujeme pole a políčka s rýží a zeleninou. Po další hodině přijíždíme do Halong City a zastavujeme v přístavu.

Halong Bay Vietnam

Whhite Dolphin

Loď, na kterou nás přivádějí, je nádherná. Dřevěná s vytaženými elegantními plachtami. Na dřevěné palubě je posezení i luxusní lehátka. Stylově zařízená prosklená jídelna, po dřevěných schodech sestupujeme do podpalubí. Otvíráme dveře dvou soukromých kajut. Elegentní, v asijském stylu zařízené pokoje nám vyrážejí dech. Kajuty jsou vyložené dřevem, hedvábné povlečení i záclonky.  Koupelna s velkou vířivkou, skleněným boxem, umyvadlo zasazené do ratanového rámu. Prostě nádhera.

White Dolphin Halong Bay

Vyplouváme

Vítá nás naše posádka: kuchař, kapitán, steward a kluk pro všechno. Vyplouváme. Svítí slunce. Užíváme mořský vzduch na palubě, povalujeme se na lehátkách a obdivujeme desítky vystupujících skalnatých ostrůvků. Míjíme  lodě, malé bárky i obrovské průmyslové lodní giganty. Slunce ozařuje hladinu, ale chladný vzduch nás tlačí do prosklené kukaně. Začíná hostina. Rybí polévka, ryba  v pálivé omáčce, chobotnice, krevety.  Až na Sárku si to užíváme. Nemají pro ni žádnou náhradní stravu a jí se z těch ryb obrací žaludek. Zachraňují nás české piškoty, kterých po naší cestě Asií, ještě pár zbylo. Oběd ukončujeme mangem a jablky, malým sladkým dortíčkem.

Plovoucí vesnice a západ slunce nad Halong Bay

Teple se oblékáme a jdeme na palubu, přesedáme na malou bárku, kterou plujeme k malebné rybářské osadě.  Pokračujeme dále a před námi se objevují nové a nové scenérie. Přijíždíme do zátoky a společně s desítkami dalších lodí spouštíme kotvu. Při večeři a magickém západu slunce obdivujeme nasvícené skály a nádherné panorama.

Ledová lázeň

V kajutě si vymrzlá napouštím horkou vanu. Bohužel potěšení trvá pouze pár minut a pak přichází ledová lázeň.Terezka, toužící užít si vířivku, nedá na moje rady a napouští studenou vodou vanu až po okraj. Mrzne.Nakonec s drkotajícími zuby rychle skáče do postele. Studená vířivka je vlastně k použití při horkých dnech v létě. Usínáme. Kolem hučí agregáty a tak si rvu špunty do uší.

Snad se loď nepotopí

V noci i se špunty v uších  slyším podivné zvuky. Potom rána, a další, snad 10x .Honza si myslí , že jsme narazili do lodě. Nebo někdo narazil do nás. Venku je řev a rámus. Postupně cítíme další nárazy. Snažíme se vypozorovat více z okénka kajuty. Naráží do nás další loď plná kajaků. Jsme už z toho nervózní. Naše loď se točí dokola. Vše končí, když naše loď nastartuje a jedeme zakotvit o kus dál. Nemohu usnout, ale noc už proběhne v klidu.

Jeskyně na Halong Bay

Po dobré snídani vyplouváme. Obsluha už není tak dokonalá  a posádka se  těší až nás vymění za další turisty. Zastavujeme na krásném místě. Cílem je návštěva jeskyně. Zůstávám na lodi. Mám klaustrofobii a nemám ráda jeskyně.Mávám všem a snad mě tady nenechají.Jeskyně, dle nadšení, byla úžasná. Jako dárek mně děti přivezly nádhernou černou perlu :-) Projíždíme kolem dalších a dalších ostrůvků.Blíží se konec plavby a tak nás už stěhují na palubu. Přesto si plavbu náramně užíváme. Jdeme poděkovat za vše excelentnímu kuchaři. Odjíždíme přistaveným autobusem do Hanoje. Sedíme vedle velice sympatického páru z Chile. Cesta příjemně utíká a vzájemně si říkáme zážitky a doporučujeme místa pro návštěvu.

Plovoucí vesnice Halong Bay

Chilské veverky

Terka jim se smíchem říká, že má doma chilské veverky/osmáky Degu/. Slečna nevěřícně kroutí hlavou a nechápe.  Ale nakonec se  rozesměje a říká, že v Chile tyto zvířátka  vehementně vyhánějí z domu. Do pokoje by si je v žádném případě nedala! Jsme v „našem „ hotýlku“  a holky úprkem usedají k počítači. Jdeme na točené pivo a pizzu. Je chladno a tak brzy zalézáme pod peřiny.V noci mě probudí strašný řev na ulici. Je tam rvačka, přijíždějí policajti. Po chvíli vše utichá a Hanoj se noří do tmy.

Dračí zátoka

Halong Bay leží v Tonkinském zálivu ve Vietnamu. Oblast patří do světového dědictví památek UNESCO. Podle legendy je zátoka místo, kde drak spadl do moře. Scénerie a ostrůvky vznikly někdy před 250-280 milióny lety. Celá oblast čítá na 3000 ostrůvků, které jsou  porostlé vegetací, vystupují strmě z vody a jsou převážně tvořeny vápencem a břidlicí.

Jeskyně

V zátoce jsou světoznámé i méně známé jeskyně. Nejznámější Thien Cung(Nebeský palác),Trinh Nu (Panna),Tam Cung…Území Halongu je domovem velkého množství živočišných a rostlinných druhů mangrových porostů , korálových kolonií a tropických lesů. Některé druhy jsou velice vzácné a jinde se nevyskytují.

Jeskyně Halong Bay

Halong bay – místo pro filmaře a básníky

Místo očarovalo turisty z celého světa, básníkyi malíře. Naší výhodou bylo, že v zimním chladném období  nebyly ostrůvky přecpány turisty,  měli jsme obrovské štěstí , že nám po  oba dny svítilo slunce,  nevýhodou, že jsme se nemohli vykoopat v průzračném moři.

Z Hanoje  jezdí na Ha Long autobusy i mokrobusy cestovních kanceláří. Plavbu můžete stihnout za 1 den. Můžete přespat na lodi. Možností je více a záleží jenom na vás.

Autor: Jana Schlitzová | pátek 25.12.2015 9:23 | karma článku: 19,98 | přečteno: 1114x

Omikron s DOCTOREM

Pro upřesnění DOCTOR je náš pes a Omikron je nová varianta onemocnění COVID-19 , kterou jsme prodělaly v lednu 2022.

20.1.2022 v 20:13 | Karma: 14,75 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Petřín - Láska je láska

Pod korunami stromů, na louce sedí skupinky i zamilované dvojice. Povídají si nebo jen mlčí a kochají se tou krásou všude okolo. My máme to štěstí, že jsme zde při téměř zapadajícím slunci, vše je více nasvícené a romantické.

5.4.2019 v 10:20 | Karma: 11,65 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Ach, to jaro!

Když má být 28. února 20 stupňů, není na co čekat. Jedeme do přírody, tam, kde to máme tak rády! Vítej jaro!

1.3.2019 v 11:50 | Karma: 11,70 | Přečteno: 278x | Diskuse| Fotoblogy

Točník

Jsem pod hradem Točník. U jezírka mám divný pocit, že je tu někdo se mnou. A taky že ano, pod mostem, naštěstí za branou v zrekonstruovaném medvědíně, na mě mžourá asi právě probuzený medvěd a za ním ještě jeden ...

22.2.2019 v 17:36 | Karma: 16,27 | Přečteno: 468x | Diskuse| Cestování

Niagáry

Přibližujeme se do modré, červené, fialové a zelené hřmící mlhy. Barvy se mění po několika minutách. Panorama této podívané dokreslují osvícené hotely, věž i domy. Na mapě jsme objevily místo nedaleko odsud, kde by se mělo nechat

27.12.2018 v 19:46 | Karma: 15,30 | Přečteno: 348x | Diskuse| Cestování

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Kvůli nehodě kamionu je uzavřena D35 u Olomouce ve směru na Mohelnici

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  7:45

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

Vláda se bude zabývat budoucnosti zóny Plzeň-Líně. Letecká záchranka zůstává

18. května 2024  7:23

Ministři se po stažení plánu na budování továrny na výrobu baterií do aut v loňském roce znovu...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Hlavní redaktor a fotograf cestovního portálu www.kamsevydat.cz.   Píšeme a fotografujeme celá rodina. Milujeme nezávislé cestování, přírodu, architekturu a umění. Poznáváme Českou republiku a svět. Navštívili jsme země: Barma, Borneo, Japonsko, Vietnam, Kambodža, Thajsko, Srí Lanka, Laos, Havaj, Madeira, Tunis a mnoho dalších. Co se týká cestování, mám na starosti fb stránky: kam se vydat, cestování s dětmi, Česká republika

Další fb stránky:  Ateliér Schlitz Návrhy a realizace zahrad Praha, fotogalerie zahrad.