Teatre - Museum Dalí, Figueres

Dalího muzeum ve španělském Figueres je největším surrealistickým objektem na světě. Interiér muzea i okolí nás na několik báječných hodin dostaly do světa fantazie a krásy.

Teatre- Museum Dalí

Pobřeží a městečkoTossa de Marr, turistické letovisko s hradbami. Nás ale teď tolik nezajímá historie, ale natěšeni se blížíme k jedné z pláží. Nemůžeme se už dočkat prvního vykoupání v moři. Břeh vypadá, jako by poblíž ztroskotal Titanic, všude je nepořádek a ta ledová voda, brr! Plavou zde velké kusy dřeva a tak rychle se smočit a pryč. Stihneme ještě vystoupat na hradby, jaké je překvapení, když za nimi vidíme obrovskou písečnou pláž a průzračné moře. Slunce se už ale chystá ke spánku a tak koupání odložíme na zítřek, vlastně ještě nevíme, kde dnes složíme hlavu.

Pláž Cala Puntera

Přijíždíme na pláž Cala Puntera. Jsme tu samy a pláž se nám moc líbí. Přímo nad pláží je vysoko postavený hotel. Je odsud vidět i lanovka, kterou zřejmě hoteloví hosté sjíždějí až na pláž. Připravujeme si skvělý piknik na břehu moře. Popíjíme červené vínko. Ustláno máme v našem půjčeném autě, které jsme postavily vedle zastrčené restauace, kde je prázdno. Je skoro půlnoc, jen šumění moře a my uleháme ke spánku. Bohužel, ne na dlouho. Někdo nám klepe na okénko u auta, slyším španělštinu. Jsme dost mimo, ale je zajímavé, že obě rozumíme. Musíme místo opustit, protože o kus dále zavírají závoru. Já ležím a Ajka usedá za volant. Napůl spím. Ranní probuzení  na skládce je velmi komické. Rychle obléct, vyčistit zuby a pryč. Posnídaly jsme na pláži Platja dels Canyeretes. Romantika, voda je opět průzračná, báječná a ledová.

Platja dels Canyeretes

Městečko Figueres

Dnes máme za cíl dojet do města Figueres. Na muzeum Dalího se moc těšíme. Už jenom  pohled na budovu divadelního muzea Salvadora Dalího, je z říše fantazie. Obří vejce na střeše budovy, na zdích stovky sošek, připomínajících filmového Oscara.  Na rohu  budovy muzea je historická věž Galatea, zde umělec poslední roky svého života bydlel. Do prázdnin chybí 2 týdny a tak se bez problémů dostáváme dovnitř bez  dlouhých front návštěvníků.

Teatre - Museum Dalí, Figueres

Dalího muzeum je největším surrealistickým objektem na světě. Muzeum stojí na místě bývalého městského divadla z 19. století.  Budova byla  zničena na konci španělské občanské války. Na  troskách původní budovy se rozhodl  Dalí  vytvořit své muzeum.

V muzeu najdete jedinečnou sbírku tohoto umělce. Celá kolekce se skládá z 1 000 objektů, zařazených do všech období života Dalího a 4 000 uměleckých děl, které odrážejí rozmanitost materiálů a technik: obrazy, kresby, sochy, rytiny, šperky, hologramy, fotografie a další. Expozice je rozložena do 22. místností.

Teatre- Museum Dalí

Zaujal nás například proslulý Dešťový cadillac, jehož původním majitelem byl sám Al Capone (v autě jezdil ve 40. letech Dalí) – limuzína na jejíž kapotě stojí socha nahé ženy, za autem stojí sloup z pneumatik a na něm je loďka. Pokud vhodíte do určeného otvoru minci, v autě začně pršet. Další z cadillaců patřil Rooseveltovi, dalším majitelem jiného cadillacu byl třeba Clark Gable. Některá díla z Teatre– Museum Dalí  mohou být během roku součástí z některých putovních výstav Dalího, které je možné shlédnout po celém světě.

Interiér muzea i okolí nás na několik báječných hodin dostaly do světa fantazie a krásy. Byly jsem tak zaujaté, že jsme nepostřehly, že se muzeum zavírá a my už nestihneme Dalího šperky.

V muzeu jsou k vidění i díla jiných umělců. Přístup do budovy je obtížnější pro občany se sníženou pohyblivostí. Vstupné je 12 EUR pro jednotlivce, ke vstupence je možné si prohlédnout  expozici Dalího klenotů. Muzeum je otevřeno celoročně .

Adresa: Plaza Gala-Salvador Dalí, 5  17600 Figueras, Girona, Španělsko

Autor: Jana Schlitzová | úterý 15.3.2016 14:56 | karma článku: 11,09 | přečteno: 196x

Omikron s DOCTOREM

Pro upřesnění DOCTOR je náš pes a Omikron je nová varianta onemocnění COVID-19 , kterou jsme prodělaly v lednu 2022.

20.1.2022 v 20:13 | Karma: 14,75 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Petřín - Láska je láska

Pod korunami stromů, na louce sedí skupinky i zamilované dvojice. Povídají si nebo jen mlčí a kochají se tou krásou všude okolo. My máme to štěstí, že jsme zde při téměř zapadajícím slunci, vše je více nasvícené a romantické.

5.4.2019 v 10:20 | Karma: 11,65 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Ach, to jaro!

Když má být 28. února 20 stupňů, není na co čekat. Jedeme do přírody, tam, kde to máme tak rády! Vítej jaro!

1.3.2019 v 11:50 | Karma: 11,70 | Přečteno: 278x | Diskuse| Fotoblogy

Točník

Jsem pod hradem Točník. U jezírka mám divný pocit, že je tu někdo se mnou. A taky že ano, pod mostem, naštěstí za branou v zrekonstruovaném medvědíně, na mě mžourá asi právě probuzený medvěd a za ním ještě jeden ...

22.2.2019 v 17:36 | Karma: 16,27 | Přečteno: 468x | Diskuse| Cestování

Niagáry

Přibližujeme se do modré, červené, fialové a zelené hřmící mlhy. Barvy se mění po několika minutách. Panorama této podívané dokreslují osvícené hotely, věž i domy. Na mapě jsme objevily místo nedaleko odsud, kde by se mělo nechat

27.12.2018 v 19:46 | Karma: 15,30 | Přečteno: 348x | Diskuse| Cestování

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Česko slaví 1. máj, na Střeleckém ostrově zahájili oslavy komunisté

1. května 2024,  aktualizováno  10:18

Přímý přenos Začínají každoroční oslavy prvního máje. V Praze pořádají tradiční setkání strany hnutí a spolky,...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

V Göringově domě našli archeologové pět koster. Žádná neměla ruce ani nohy

1. května 2024  10:14

Tým polsko-německých amatérských archeologů našel v domě, který patřil říšskému maršálovi Hermannu...

Hasiči při pálení čarodějnic zasahovali u dvacítky požárů, často zbytečně

1. května 2024  9:14,  aktualizováno  10:03

Na mnoha místech Česka se během včerejšího posledního dubnového večera rozhořely ohně při tradičním...

Hlavní redaktor a fotograf cestovního portálu www.kamsevydat.cz.   Píšeme a fotografujeme celá rodina. Milujeme nezávislé cestování, přírodu, architekturu a umění. Poznáváme Českou republiku a svět. Navštívili jsme země: Barma, Borneo, Japonsko, Vietnam, Kambodža, Thajsko, Srí Lanka, Laos, Havaj, Madeira, Tunis a mnoho dalších. Co se týká cestování, mám na starosti fb stránky: kam se vydat, cestování s dětmi, Česká republika

Další fb stránky:  Ateliér Schlitz Návrhy a realizace zahrad Praha, fotogalerie zahrad.